Okul Güvenliği İçin 7 Aşamalı Yeni Model Uygulanacak: İçişleri Bakanı Duyurdu
Türkiye, yaşanan silahlı okul saldırıları sonucunda büyük bir endişe içinde. Bu tür olaylar, okullardaki güvenlik önlemlerinin yetersizliği ve çocukların güvenliği üzerine tartışmaları da beraberinde getirdi. Milli Eğitim Bakanlığı, bu saldırılara ilişkin artan tepkilerin hedefi olurken, İçişleri Bakanlığı, güvenlik önlemlerinin artırılması için yeni bir protokol imzaladı. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, bu hususta alınacak önlemlerle ilgili detayları paylaştı ve 7 aşamalı yeni okul güvenlik modelini tanıttı. İçişleri Bakanlığı'nın geliştirdiği bu model, güvenliği yalnızca okul girişindeki nöbetçi sistemine dayandırmıyor. Bunun yerine, emniyet, sağlık ve sosyal hizmet uzmanlarından oluşan bir “çekirdek kadro” ile güvenlik sağlanacak. Yeni güvenlik modelinin temelini oluşturan 7 aşama ise şu…