Hindistan’ın 2047 Vizyonu: “Tam Entegre Askeri Güç Oluşturma Hedefi”
Hindistan Savunma Bakanlığı Müsteşarı Rajesh Kumar Singh, ülkenin 2047 yılına kadar Hint-Pasifik bölgesinde "tam entegre bir askeri güç" olma hedefini duyurdu. Yeni Delhi'de düzenlenen bir zirvede konuşan Singh, Hindistan'ın bağımsızlık yıl dönümünün 100. yılını kutlayacağı tarihe kadar bu hedefe ulaşmayı planladıklarını belirtti. Singh, Hindistan'ın ulusal savunma politikalarında uzun vadeli hedefler doğrultusunda, ulusal kapasite ve öz yeterlilikleri artırmaya odaklanacaklarını ifade etti. 2030'lu yıllarda, "stratejik ve sivil varlıkların korunmasını sağlayacak katmanlı bir ulusal savunma kalkanı"nın devreye gireceğini aktardı. Ayrıca, "çok yönlülük ve stratejik özerklik" sahibi olma arzularını dile getiren Singh, Hindistan'ın "kendi başına bir kutup" olma hedefini vurguladı ve bunun için "orantılı…