Mesai İhlali Yüzünden Kıdem Tazminatı Kaybı: 18 Yıllık Çalışan İstihdamdan Ayrıldı!
9 Haziran 2026 tarihinde, bir çalışanın işyerinde bulunmadığı halde, mesai kartını okutarak izinsiz mesai yaptığı gerekçesiyle işten çıkarılması, Yargıtay tarafından sonuçlandırılan önemli bir davaya konu oldu. İş Mahkemesi, işçi lehine bir karar verirken, Yargıtay, işverenin aldatıldığını belirterek sözleşmenin haklı nedenlerle feshedildiğine hükmetti. Davaya konu olan personel şefi K.B., yaklaşık 18 yıl boyunca aynı fabrikada çalıştığını ifade ederek, işten çıkarmanın haksız olduğunu öne sürdü. İş Mahkemesi'ne başvuran K.B., 08.30 ile 23.00 saatleri arasında çalıştığını, kıdem ve ihbar tazminatı ile fazla mesai alacaklarının ödenmesini talep etti. Davalı işveren ise K.B.'nin sorumluluğundaki bir çalışanın işyerinde bulunmadığı halde kartını okutarak çalışıyor gibi gösterdiğini savundu.…